קידום אתר אינטרנט

הרבה בעלי אתרים שואלים את עצמם את השאלה איך אפשר לעשות קידום אתר אינטרנט. זאת הרי השאלה הכי חשובה, כי כולם מסכימים שאין ספק שבכדי להרוויח הרבה כסף מהאתר, חובה לבצע קידום לאתר. 
שמדברים על "קידום אתר אינטרנט" בדרך-כלל מתכוונים לקידום במנוע החיפוש גוגל, אך לא רק. היום יש הרבה דרכים לקידום אתרים, חלקן עולות הרבה כסף, חלקן עולות מעט כסף וחלקן ממש בחינם. המאמר הבא יתמקד בעיקר בדרכים מעשיות לבצע קידום אתר אינטרנט בחינם. 

קידום אתר אינטרנט - למי ולמה?

קידום אתר אינטרנט נועד להביא תנועה מרובה של גולשים לאתר אינטרנט ולכן לגרום לזינוק הרווחים מאותו אתר. כל בעל אתר זקוק לכך שהאתר שלו יהיה מקודם על-מנת לראות רווחים יפים מהאתר שלו. רוב חיפושי המידע באינטרנט מבוצעים דרך גוגל, ולכן עדיף שהאתר יופיע בדף הראשון של החיפוש. "אם אתה לא שם - אתה לא קיים". 

קידום אתר אינטרנט בכסף

זאת למעשה הדרך הקלה, המהירה והיקרה. לעשות קידום אתר אינטרנט בתשלום זה קל מאוד. כל מי שרוצה להשיג הרבה גולשים לאתר שלו אבל אין לו זמן להתעסק בקידום האתר או לחילופין, הוא לא  רוצה להשקיע את המאמצים הכרוכים בכך, יכול פשוט לפנות לחברות העוסקות בתחום. הסכום שחברת קידום אתרים דורשת עבור שירותי קידום לאתר מסוים משתנה בין אתר לאתר ותלוי משמעותית בנושא האתר, בתחום בו הוא עוסק ובמידת התחרותיות באותו תחום בשוק האתרים. מה זה אומר? זה אומר שלדוגמה קידום אתר בנושא נדל"ן (נחשב לתחום תחרותי ורווחי) יהיה יותר קשה ויעלה הרבה יותר כסף מקידום אתר אינטרנט בנושא מכירת שעוני קיר (תחום פחות תחרותי).  
בשורה התחתונה, להשיג חברה שתעשה את עבודת הקידום זה לא בעיה. אפשר למצוא ברחבי האינטרנט הרבה פרסומות של חברות קידום אתרים או שפשוט מחפשים בגוגל: "חברה לקידום אתרים" והופה! מוצאים עשרות חברות שמתעסקות בתחום. 

קידום אתר אינטרנט בחינם
זאת למעשה הדרך הקשה, האטית והזולה יותר. לקדם אתר אינטרנט זו עבודה קשה ומאומצת באופן כללי ולכן גם דורשת השקעה של הרבה זמן מול המחשב. יש כמה דברים שאם מקפידים עליהם כהלכה - יכולים להשיג קידום משמעותי בתוצאות החיפוש של גוגל. מלבד העניין הכספי, יש עוד יתרון לכך שמבצעים קידום אתר בעצמנו והוא: "אם אתה רוצה שמשהו ייעשה כמו שצריך, עשה אותו בעצמך" כפי שאמר נפוליאון בונפרטה. 
באופן כללי מי שרוצה לקדם את האתר שלו בעצמו ובחינם, צריך לקרוא קצת מידע ולהבין את האופן שבו מנוע החיפוש של גוגל עובד. יש הרבה מושגים שצריך להבין אותם לפני שניגשים למלאכת הקידום, ולכן אי אפשר ללמוד איך לקדם אתר אינטרנט "על רגל אחת". למרות זאת, אפשרי לציין מספר טיפים יעילים לקידום אתר אינטרנט. 

1. אתר עם מערכת איכותית. עדיף שהאתר שלכם יהיה בעל מערכת איכותית כי גוגל מזהים דפי אינטרנט עם שגיאות תכנות. אם אתם לא מתכוונים להוציא כסף על בניית אתר איכותי זה בסדר גמור. אתם יכולים להשתמש במערכת החינמית של וורדפרס וזו תהיה בחירה מצוינת. ידוע שמערכת וורדפרס בנויה באופן כזה שעוזר לקידום האתר. 
2. לבחור לאתר שלכם נושא או נושאים שאינם תחרותיים מידיי. אחרת, יהיה לכם קשה לקדם אותם.
3. שימוש במילות מפתח. אם הנושא שבחרת לאתר הוא לדוגמה: "חולצות גלישה" אז רצוי שהמושג הזה יחזור על עצמו כמה פעמים במהלך טקסט איכותי שכתוב באתר. ככה גוגל מזהים שהאתר אכן עוסק בנושא הזה ולכן מקדם אותו. 
4. להפיץ קישורים ברחבי האינטרנט. ניתן לכתוב מאמרים, תגובות בפורומים, כאשר בכל אחד מהם יופיע הביטוי "חולצות גלישה" וביטויים אחרים באותו תחום עם קישור לאתר שלכם. 

אלו הם למעשה טיפים לקידום אתר אינטרנט על קצה המזלג. אפשר תמיד לחקור עוד וללמוד על הנושא הרחב הזה בעזרת עשרות המדריכים הקיימים באינטרנט. 

קריאה נוספת:

בניית אתר אינטרנט בחינם

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סקרנט - לא כל הנוצץ זהב!

4 אתרי הסקרים המובילים והמשתלמים ביותר

לנסות אפליקציות ולקבל על זה כסף בקלות ל-Paypal